Οι Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές περιλαμβάνουν μια ευρεία ομάδα διαταραχών, που επηρεάζουν τις σχολικές δεξιότητες της γραφής, της ανάγνωσης, της κατανόησης και των μαθηματικών. Γεγονός είναι ότι στους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στις εμφανείς δυνατότητές τους και στην επίδοση στο σχολείο. Επομένως δεν πρόκειται για παιδιά «τεμπέλικα», «ανάποδα», παιδιά που «δε θέλουν τα γράμματα». Πιο γνωστή από τις Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές είναι η Δυσλεξία, με δυσκολίες στην ανάγνωση και συνδυάζεται συνήθως με τη δυσκολία στη γραφή, τη Δυσορθογραφία. Πρώτοι οι γονείς διαπιστώνουν ότι «κάτι δεν πάει καλά». Από την προσχολική ηλικία γονείς και νηπιαγωγοί μπορούν να εντοπίσουν προβλήματα στην εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας, καθώς και του κινητικού συντονισμού. Στις περιπτώσεις αυτές η πρώιμη αναγνώριση και η έγκαιρη παρέμβαση θα βοηθήσει σημαντικά το παιδί. Οι δυσκολίες εμφανίζονται και αναγνωρίζονται κυρίως κατά τη σχολική ηλικία, μετά την έναρξη δηλαδή της φοίτησης στο σχολείο, με προβλήματα όπως : Παιδιά 6-9 ετών :
Παιδιά 9-12 ετών :
Από 12 ετών έως ενήλικη ζωή
Οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες συχνά παρουσιάζουν και δυσκολίες στη συμπεριφορά, όπως : χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος, συχνότερη διακοπή του σχολείου, προβλήματα στην κοινωνικοποίηση, διαταραχή στην προσοχή με ή χωρίς υπερκινητικότητα.
Οι μαθησιακές δυσκολίες έχουν ευρείες διαστάσεις και επιβαρύνουν την ίδια την οικογένεια. Η συχνότητα είναι μεγάλη. Τα διεθνή ποσοστά κυμένονται από 4-10 % των μαθητών.Με ειδικές παιδαγωγικές μεθόδους, συμβουλευτική γονέων και η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς στο σχολικό πλαίσιο μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η έγκαιρη διάγνωση είναι το κλειδί της θεραπείας.
0 Comments
|
Archives
Categories |